Isnin

Menjelang Hari Raya Aidilfitri 2009

Salam nu ido wenowe kiawi om assalamt mogpuasa selalem ramadhan tu..

Kepusambat toko pe seruangan kali too,kali tu moingi aku muserita pasal nu ari raya..harapku kaw kiawi ebigang sambil2 memanau nu ibadah puasa selalom ramadhan too..sebelum aku pelanjut nu tulisanku tu mikimaaf aku pe insan kali ong kuwai antara kao kiawi dai kesanang ataupun dai esuka nu tulisan ku to..terutama nio leboh2 sungei yang epandai mutangar lalem sungei...sebana nio aku tu dai poh moileh bana mutangar lalom sungei na berebagen ku ya...soko tangarku sebelum ito,aku tu baru ya belajar2 mutangar sungei..ong kwai tangarku kepusampur nu melayu miki maaf aku bana2..todoki moyo aku eng kwai oilaan moyo bahasa sebana niyo emelayu ku tooi.sebana nio tujuanku moingin aku pekanal nu bahasa toko tu sewenowe too..esiow ku ade loboh toko yg bana2 moingin pemaju nu bangsa toko kendiri walaupon esuang ''leboh mayo'' toko...harapku sekawo suled........

Ba dai olaid lumega yoo ari raya, lobih korang epoloh om limo norunat po....soko oilaan toko kiawi ari raya aidilfitri too sobagai kejayaan toko pelalan nu ibadah puasa selaid teloh nepulu runat...esuang berakat seulan ramadhan too..itu yo masa nio toko menambah nu amal ibadah toko owiten keimbagu soakhirat....selama ido nerunat toko mogpuasa menahan nu witil,tujuan bana nio adalah sobagai ibadah..esuang kewarongan mogpuasa tu walaupon esuang dugaan witilen..
 
koirasa toko kore gama leboh esusah dai kookan....ari raya menjalang adalah masa nio toko pusambat nu suled2 toko om ona2...masa tu yoh toko mumaaf2 ong kuawi kesalahan ka atupon onu2 ya...anak2 muzarah se apa om soino..miki amon om miki maaf bana2...sokono yah toko musuled momaaf2...okona mengekan ya koilaan masa ari raya...

Lando egembira maadi ong ari raya kololaingan owiros..esuang maadi aktiviti nesiro..mulilang nu kelejipong om esuang po...om ido dai oogol mian megari raya esukaan siro eng taakan nu siin angpau nu ari raya...bias yo bo ong kololaingan sokono yoh...tko kewiros ri sekono ya kon eyo...hehehe....tapi ari raya nu tahun tu esedian aku yohitu so dai aku kedapat muli sekampung ado cuti ku om tiket penah emahal...koh leboh sekeito yoh adat leboh merantau sewenowoh nu leboh.....
 
wago tu minemaal kaih no acara mubuka no pauasa untuk kiawi staff nu Jabatan Pengimejan Perubatan Hospital Selayang...eramai kai yah om kesampat kai poh mugambar2...ito yoh gambar mai kiawi acara mubuka nu puasa...tujuan nioh supaya e'erat silaturrahim anatar kiawi staff..epenting selalom nu karaja eng musatu padu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan